EXEMPEL PÅ SÅDANT VI HJÄLPER DIG MED

Utredningar

Har ditt djur ökad törst? Minskad eller ökad aptit? Börjat kissa inne eller har diarré eller förstoppning? Fått kräkningar? Hosta, harklingar eller nysningar? Hälta eller ovilja att hoppa? Då är det bra med ett besök för en undersökning och beslut om hur vidare utredning ska ske för att hitta bästa behandlingen. Vid behov av bilddiagnostik remitterar vi till Bilddiagnostiska kliniken på Universitetsdjursjukhuset.

Akutfall

I mån av tid tar vi tar emot akutfall så som klobrott, sårskador, bölder, hältor, urinvägsinfektioner m.m.
Ring oss för en bedömning om åtgärd.

Vaccinationer

Vi har drop-in för vaccination, men för att slippa väntetider rekommenderar vi att ni bokar en tid.
Prislista vaccinationer

Avlivning

Det är viktigt att avlivningen sker värdigt och enligt djurägarens önskemål.
Vi kan i mån av tid och möjlighet även erbjuda avlivning hemma hos kund.
Prislista vid avlivning

Operation

Vi erbjuder han- och honkattskastration samt utför kastrering av hanhund, hankaniner och marsvinshanar.
Vi opererar bort knölar, åtgärdar bölder och sårskador samt utför övriga enklare operativa ingrepp.
I samarbete med en konsult utförs även vissa ögonoperationer.
Prislista för kastreringar

Foder och tillbehör

Vi säljer Royal Canins veterinärfoder samt friskfoder från PrimaPet (PrimaDog och PrimaCat).
Vi har även hudvårdsprodukter som schampon, salvor och öronrengöring samt fodertillskott från bland annat DrBaddaky, Trikem, Virbac, Aptus och Vetoquinol. Ni kan också hitta Adaptil och Feliway i vår butik. Självklart har vi även sårvårdsprodukter på hyllan.

OM KATTER OCH VETERINÄRVÅRD
Många katter tycker att veterinärbesök är obehagliga och skrämmande. Vi arbetar med åtgärder för att göra besöken lättare för dig och din katt.

Transport av katt till kliniken
Att medicinera katter